En Nisse?

2011-10-25 KLOCKAN 11:03:12



What a lovely day! Blir bannemaj en promenix senare. Men först in i duschen, träffa Sandra och handla :)

 

I söndags blev det en motionsrunda ute i Fulltofta (ligger mellan Höör och Hörby) med mamma Kjell & storebror :) När vi gick, gick vi precis inte bredvid varandra.. Storebror låg flera meter bakom oss, haha. Mamma och K i mitten och jag först såklart med mina långa ben som ville gå fort(are) ;) Riktigt skön runda med fika som avslut. Hängde sedan med dom hem och åt o sånt innan jag begav mig hemåt. Var faktiskt bara själv resten utav kvällen. Trodde det skulle bli skönt, men såklart inte! -.-

 

Igår blev det jobb, 15-24 som vanligt. Märker att vädret börjar bli kass, var ju ingen sol direkt igår.. Då har man typ inga kunder runt kvällskvisten! Tiden går låååååångsamt...


När jag kom hem gjorde jag allt i vanlig ordning. Har riktiga rutiner både morgon och kväll. Sen gick jag in på blocket och kika på kattungar, hemlösa katter samt katter som folk av någon konstig anledning lämnar ifrån sig efter 1-2-5-10 år? Hmm. Jag vill ju hitta en NISSE till Dollsan, en vän. Haha :) Fast, Nisse är ju vad Helana vill att den ska heta, vi får se ;) Det är så roligt med folk.. Så fort en katt är långhårig så är det en norsk skogskatt? För det första SER man när den har nån blandning, speciellt norsk skogskatt.. och för det andra KAN faktiskt vanliga bondkatter bli långhåriga! Jaja. Jag hittade i alla fall ingen "Nisse" jag fastnade för, eller, jag gjorde men dom kostade för mycket -.- jag vill bara ha en blandis, som D :) Letar vidare...


Min fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina Dolly :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback